Parochieteam

Piet Casteleyn was de laatste inwonende pastoor die de algemene leiding van de parochie had. Om hem bij te staan met de dagelijkse bekommernissen en verantwoordelijkheden werd een team samengesteld; het parochieteam. Samen met de pastoor zorgen zij er voor dat er vieringen gehouden worden in de kerk ( dopen, huwelijken, uitvaarten, eucharistievieringen, gebedsdiensten enz.), dat er catechese gegeven word aan eerste communicanten en vormelingen, dat de poetsgroepen geregeld de kerk proper houden, enz enz.
Ook de werking van de zangkoren, de groepen rond Welzijnszorg en Broederlijk Delen behoren tot hun verantwoordelijkheid. Het is niet eenvoudig om ze allemaal te vermelden. Dankzij vele vrijwilligers kan de parochie Gompel zo een bloeiende gemeenschap worden en blijven.
Het huidige PAROCHIETEAM is een team van 3 mensen, dat de contacten tussen de parochie, haar bewoners en mensen die naar de vieringen in de kerk komen, en het beleidsteam van de pastorale eenheid onderhoudt. Zij proberen ook de kerntaken van vroeger nog op te volgen.

Contactpersoon : Jean Verheyen
014/703603 verheyen jean@yahoo.com